Ο κόσμος της Honda
Χτίζοντας το όνειρο
Ο Soichiro Honda ήταν ένας πρακτικός, δημιουργικός άνθρωπος. “Σκέφτομαι καλύτερα όταν έχω ένα γαλλικό κλειδί στα χέρια μου.”
Ο Soichiro Honda ασχολήθηκε με την μηχανολογία κατασκευάζοντας εξαρτήματα. Μαθαίνοντας γρήγορα η εταιρεία του άκμασε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αλλά καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, οπότε έπρεπε να ξεκινήσει ξανά από την αρχή. Αυτή τη φορά, τα σχέδια του ήταν μεγαλεπήβολα. Δημιούργησε το πρώτο ολοκληρωμένο όχημα της Honda, τη μοτοσικλέτα τύπου Α.
Ο κινητήρας του προέρχονταν από μία ηλεκτρική γεννήτρια η οποία τροφοδοτούσε ένα στρατιωτικό πομπό ραδιοφώνου. Η επιτυχία ήταν μεγάλη και άμεση. Όταν πλέον δεν ήταν δυνατόν να προμηθευτεί με νέες γεννήτριες, ο Soichiro δημιούργησε τον δικό του κινητήρα. Το 1948, η Honda Motor Co. Ltd γεννήθηκε. Το όνειρο άρχισε να γίνεται πραγματικότητα.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετία του 1960, η Honda ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο. Οι πελάτες πλέον ζητούσαν περισσότερα. Ο Soichiro ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του κόσμου, σχεδιάζοντας ένα όμορφο πρωτότυπο σπορ αυτοκίνητο το 1962. Έφτασε στην παραγωγή, τον επόμενο χρόνο, με το όνομα S500.
Μέσα σε δύο χρόνια, ένα νέο εργοστάσιο ήταν αναγκαίο, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στη ζήτηση του S500. Το όνειρο του Soichiro είχε πλέον ανθίσει.
Η American Honda Motor Co. Inc. ιδρύθηκε αρχικά για να πουλήσει το Honda Super Cub. Σύντομα έγινε εμφανές ότι οι ΗΠΑ ήταν περισσότερο η γη του αυτοκινήτου, παρά της μοτοσικλέτας.
Το 1959 η Honda άρχισε να πουλά οχήματα στο εξωτερικό για πρώτη φορά, δημιουργώντας την πρώτη της βάση στο Λος Άντζελες. Ο Ιάπωνας νεοφερμένος ήταν πλέον εξαγωγέας. Η American Honda μεγάλωσε σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενισχυμένη από την κλασική διαφημιστική εκστρατεία της δεκαετίας του 1960, με το γνωστό σε όλους σλόγκαν "Γνωρίζετε τους ωραιότερους ανθρώπους πάνω σε ένα Honda" (Είναι αλήθεια...).
Το 1962, η Honda ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει το πρώτο της εργοστάσιο εκτός Ιαπωνίας, στο Aalst του Βελγίου. Το εργοστάσιο άνοιξε το επόμενο έτος, με τον ίδιο τον Soichiro Honda να παρευρίσκεται στα εγκαίνια. Η Honda Motor Co. Ltd., ήταν μόλις 15 ετών και ήταν ήδη παγκόσμια επιχείρηση.
Το Honda Civic ήταν ένα ευκίνητο οικονομικό αυτοκίνητο που κατέκτησε την Αμερική σαν καταιγίδα. Με τους νέους, για την εποχής, κανονισμούς για τις εκπομπές στις ΗΠΑ, ήταν μια μεγάλη επιτυχία καθώς ανταγωνιζόταν τις ‘θηριώδης’ αντίπαλους κινητήρες της εποχής.
Το αξέχαστο διαφημιστικό μήνυμα μας βοήθησε στην αύξηση των πωλήσεων του εμβληματικού Honda Super Cub.
Το αδιαμφισβήτητο NSX, ένα υπέρ-αυτοκίνητο με κάθε έννοια.
Μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Honda ήταν πλέον γνωστή παγκοσμίως. Θέτοντας υψηλούς στόχους αποφάσισε να δημιουργήσει ένα υπέρ-αυτοκίνητο αλλά χωρίς τα μειονεκτήματα που έχει ένα υπέρ-αυτοκίνητο. “Είναι το όνειρο κάθε μηχανολόγου μηχανικού να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο”, δήλωνε ο υπεύθυνος του έργου, Shigeru Uehara.
Το έργο αναπτύχθηκε μέσα στη δεκαετία του 1980 ως το “New Sportscar-eXperimental” - το NSX. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Ayrton Senna συνέβαλε στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου και όταν αυτό αποκαλύφθηκε το 1989, οι κριτικές ήταν εκπληκτικές. Το ονειρικό υπέρ-αυτοκίνητο της Honda έφερε πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές της.
Ισχύς και ελαφρότητα: Με σχέδιο εμπνευσμένο από το μαχητικό αεροσκάφος F-16, το πρωτότυπο NSX χρησιμοποίησε το Παγκόσμιο Πρώτο all-aluminium-semi-monocoque σασί.
Ο Soichiro Honda είχε ένα όραμα, να κάνει τις εξωλέμβιες μηχανές πιο καθαρές, πιο ήσυχες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα των τετράχρονων εξωλέμβιων μηχανών. Η ιδέα αυτή γεννήθηκε σε μια εποχή που όλες οι εξωλέμβιες μηχανές ήταν δίχρονες και η κατασκευή τετράχρονων εξωλέμβιων μηχανών δεν θεωρούταν εφικτή, λόγω του μειονεκτήματος αναλογίας βάρους-ισχύος. Πιέζοντας τα όρια του δυνατού, το 1964 η Honda δημιούργησε την GB30, την πρώτη τετράχρονη εξωλέμβια μηχανή.
Συνεχίζοντας να καινοτομεί, το 1985 ήταν επίσης ο πρώτος κατασκευαστής που λάνσαρε πλήρη γκάμα τετράχρονων εξωλέμβιων μηχανών. Η υλοποίηση της ιδέας των τετράχρονων μηχανών κατέστησε τη Honda πρωτοπόρο στην τεχνολογία θαλάσσιων μηχανών, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως μας έκανε όλους πιο υπεύθυνους απέναντι στο περιβάλλον.