Το ολοκαίνουργιο Honda Civic παρακολουθεί την εβδομάδα σχεδιασμού του Μιλάνου σε συνεργασία με το Vanity Fair
«Το Vanity Fair προσπαθεί πάντα να κοιτάζει ένα βήμα μπροστά με περιέργεια και επαναστατικό πνεύμα: αυτή την Εβδομάδα Σχεδίασης, καλωσορίζουμε με χαρά στο VF Social Garden δημιουργικά και δυναμικά μυαλά των οποίων οι συνεισφορές βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής μας και τις κάνουν ευκολότερες, χωρίς να παραβλέπουμε τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο αυτού που δημιουργούν», εξηγεί η συν-διευθύντρια του Vanity Fair, Cristina Lucchini
«Είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να μοιραστούμε το Civic με το ιταλικό κοινό για πρώτη φορά. Η ανταπόκριση στο αυτοκίνητο μέχρι στιγμής ήταν εξαιρετική και η φιλοξενία στην Εβδομάδα Σχεδίασης του Μιλάνου παρέχει την ευκαιρία να έρθετε σε επαφή με πελάτες που εστιάζουν στο σχεδιασμό», εξηγεί ο Γενικός Διευθυντής Αυτοκινήτων της Ιταλίας, Simone Mattogno.
Το ολοκαίνουργιο Civic 11ης γενιάς της Honda έχει σχεδιαστεί με μια μοναδική ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη δυναμική και τη σχεδίαση. Ακολουθώντας το «συναρπαστικό ήθος ανάπτυξης Civic», οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στο πώς η εξωτερική και η εσωτερική σχεδίαση μπορούν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν μια πιο άνετη και αναζωογονητική εμπειρία στο αυτοκίνητο που θα βελτιώσει την καθημερινή ζωή των ιδιοκτητών.
Το Civic παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 ως «αυτοκίνητο για τους ανθρώπους του κόσμου» και έχει γίνει η βάση της αρχής ανάπτυξης «Man-Maximum, Machine-Minimum» (M/M) της Honda. Τώρα που καλύπτει όλο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Honda, αυτή η κατεύθυνση ακολουθεί την πεποίθηση ότι ο σκοπός της τεχνολογίας και του σχεδιασμού των οχημάτων είναι να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών. Στο πιο πρόσφατο Civic, το αποτέλεσμα είναι μια καμπίνα με μεγαλύτερη άνεση, ορατότητα και ευρυχωρία από ποτέ, εκτός από βελτιωμένη ασφάλεια και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με τον οδηγό.
Δυναμική εξωτερική σχεδίαση
Η «συναρπαστική» αναπτυξιακή προσέγγιση της Honda έχει δημιουργήσει μια μοντέρνα εξέλιξη της εξωτερικής σχεδίασης του Civic, η οποία απηχεί επίσης την αθόρυβη, κομψή σχεδιαστική κατεύθυνση άλλων πρόσφατων μοντέλων της Honda. Το νέο Civic διαθέτει μια χαμηλότερη, πιο κομψή γραμμή οροφής και μια χαμηλότερη γραμμή ζώνης που αυξάνει τις γυάλινες επιφάνειες, βελτιώνοντας την ορατότητα προς τα έξω και παρέχοντας την ίδια αίσθηση ευελιξίας που χαρακτήριζε το αρχικό Civic.
Για να δημιουργήσουμε μια πιο σπορ αισθητική που μοιάζει με κουπέ, το μεταξόνιο του νέου Civic είναι 35 χιλιοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά με 20 χιλιοστά μικρότερο πίσω πρόβολο και μειωμένο συνολικό ύψος. Το υψηλότερο σημείο της γραμμής οροφής είναι πιο μπροστά από το προηγούμενο μοντέλο, με μια ήπια κλίση προς την πίσω πόρτα που ολοκληρώνει την κομψή του εμφάνιση.
«Το βασικό στοιχείο σε αυτό το σχέδιο είναι η σχεδίαση της πίσω οροφής. Στην πραγματικότητα, εξετάσαμε διάφορα μοτίβα», εξηγεί ο Hitomaro Asano, Civic Exterior Designer. «Σκεφτήκαμε έναν επιπλέον τύπο παραθύρου με δύο υαλοπίνακες και το λεγόμενο στυλ hatchback. Σε μια τέτοια κατάσταση, σκεφτήκαμε ότι το σχέδιο που θα έκανε τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά ή θα ενθουσιάζονταν τη στιγμή που θα το δουν. Δεν πρέπει να έχει αδύναμη μορφή, αλλά να μοιάζει σαν να έχει τραβηχτεί με μια μόνο κίνηση.»
Η πίσω πόρτα από ρητίνη, που αναπτύχθηκε μέσω μιας νέα κατασκευαστική τεχνολογία, μειώνει το βάρος της πίσω πόρτας κατά 20% σε σύγκριση με τον προκάτοχό της και είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της πιο κομψής σχεδίασης. Αυτή η προσέγγιση για συγκρατημένη, ομαλή σχεδίαση είναι επίσης εμφανής γύρω από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το καπό και τα μπροστινά φτερά είναι χαμηλότερα κατά 25 mm, με τις μπροστινές κολόνες 50 mm πιο πίσω, δίνοντας στον οδηγό εντυπωσιακή, αδιάκοπη ορατότητα. Αυτή η μειωμένη μετωπική μάζα έχει επίσης ως αποτέλεσμα να κάνουν τους τροχούς και τα ελαστικά να φαίνονται μεγαλύτερα, γεγονός που, σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο και τους θόλους των τροχών, δημιουργεί χαμηλότερη, πιο σίγουρη στάση και προβάλλει μια αίσθηση μεγαλύτερης ευελιξίας.
«Ο κύριος στόχος ήταν να δώσουμε σε αυτό το νέο Civic μια σπορ και νεανική εμφάνιση, που είναι η βάση του μοντέλου», συνεχίζει ο Asano. «Έτσι, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα πολύ τολμηρό πρόσωπο, κάνοντας την επάνω περιοχή να φαίνεται όσο πιο λεπτή γίνεται», προσθέτει ο Asano. «Είναι επίσης μια ιστορία διαδοχικών γενεών, αλλά καθώς το πρόσωπο του Civic άλλαξε, έψαξα για κάτι κοινό και βρήκα ένα πράγμα. Όλα είχαν μια όψη όπου η επάνω μάσκα ήταν λίγο χαμηλότερη και οι προβολείς λίγο ψηλότερα, έτσι προσπαθήσαμε να ενσωματώσουμε τη μάσκα και τους προβολείς στην ίδια θέση όπως στις προηγούμενες γενιές.»
Βελτιωμένη εσωτερική άνεση και ευκολία
Στο εσωτερικό της καμπίνας, η αρχή ανάπτυξης M/M της Honda αποδεικνύεται από ένα ανθρωποκεντρικό εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει κορυφαία επίπεδα φινέτσας και ευρυχωρίας. Η καμπίνα έχει μεγαλύτερη ορατότητα και είναι ευάερη χάρη στο χαμηλό, επίπεδο ταμπλό, τη θέση του εξωτερικού καθρέπτη και τα μεγάλα παράθυρα στο πλάι.
«Όταν όλοι βρήκαμε τη λέξη-κλειδί «συναρπαστικό» για τη σχεδιαστική ιδέα, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε πώς θα μπορούσαμε να την εφαρμόσουμε στο εσωτερικό και σκεφτήκαμε τι θα συνέβαινε αν χωρίζαμε τις ώρες, για παράδειγμα », λέει ο Yasunori Ogawa, Civic Interior Designer. «Σκεφτήκαμε ότι αν μπορούσαμε να έχουμε ένα αναζωογονητικό πρωινό, ένα ευχάριστο πρωινό, θα νιώθαμε καλά όλη μέρα. Είναι δύσκολο να νιώθεις καλά όλη μέρα, αλλά αν εστιάσουμε στο πρωί, μπορούμε να το πετύχουμε. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας, προέκυψαν τρεις λέξεις-κλειδιά: καθαριότητα, ρυθμός και τόνωση».
Αυτό μεταφράζεται σε ένα εσωτερικό σχέδιο που ενσωματώνει την ίδια καθαρή, μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία με το εξωτερικό. με μια προσεγμένη διάταξη , εστιασμένη στον χρήστη, με υλικά υψηλής ποιότητας και απτικά σημεία επαφής που βελτιώνουν την εμπειρία για οδηγούς και επιβάτες.
Παρά τη χαμηλότερη γραμμή οροφής, ο εσωτερικός χώρος για τα κεφάλια των επιβατών παραμένει ίδιος με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην έξυπνη σχεδίαση των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος του πλαισίου και του κινητήρα. Ο μεγάλος χώρος φόρτωσης του νέου Civic έχει την ίδια χωρητικότητα φόρτωσης με πριν –από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία του– αλλά με ευρύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας για βελτιωμένη χρηστικότητα. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα με τον χώρο και τη λειτουργικότητα να το κάνει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση σε μεγαλύτερα οχήματα όπως τα SUV.
«Τα στηρίγματα της πόρτας του χώρου αποσκευών βρίσκονται γύρω από το πίσω μέρος του κεφαλιού του πίσω επιβάτη και αυτό είναι αναπόφευκτα ένα σκληρό σημείο και ένα σημείο συμφόρησης, επομένως δεν είναι εύκολο να χαμηλώσει η γραμμή οροφής», προσθέτει ο Asano. «Φυσικά, υπάρχουν τρόποι να γίνει η σχεδίαση να λειτουργήσει σε βάρος της συνολικής σχεδίασης αλλά η Honda δεν ήθελε να θυσιαστεί το πακέτο με κανέναν τρόπο. Θέσαμε αυτό το ζήτημα ως μια κοινή αντίληψη μεταξύ όλων στον εσωτερικό σχεδιασμό, τον εξωτερικό σχεδιασμό και τη συσκευασία, και στη συνέχεια αρχίσαμε να εξετάζουμε πώς να το υλοποιήσουμε.
Ξεκινήσαμε μιλώντας για το να φέρουμε τη θέση του μεντεσέ στο εξωτερικό της κολόνας. Όσο για το σημείο ανοίγματος, όταν φανταζόμασταν μια αθόρυβη σχεδίαση, αν βάζαμε ένα σημείο ανοίγματος στη μέση της πίσω κολόνας, για παράδειγμα, θα χαλούσε με τη μία. Σίγουρα δεν θέλουμε να χωρίσουμε τη γραμμή που ρέει από το μπροστινό προς το πίσω μέρος μέχρι το τέλος, γι' αυτό προτείναμε να πάμε γύρω από το πίσω κρύσταλλο και όλοι, συμπεριλαμβανομένων των σχεδιαστών, αποφάσισαν να το κάνουν."
Συνέχεια της σχεδιαστικής εστίασης στην προσοχή στη λεπτομέρεια είναι οι καινοτόμες έξοδοι αέρα που τοποθετούνται γύρω από το εσωτερικό. Επιτρέπουν μια ευρύτερη αλλά λιγότερο παρεμβατική ροή αέρα γύρω από την καμπίνα, ενώ μια κορυφαία εμφάνιση έχει επιτευχθεί με την εφαρμογή ενός κυψελωτού πλέγματος σε όλο το πλάτος του ταμπλό.
"Μία από τις λέξεις-κλειδιά για την εσωτερική διακόσμηση του Civic είναι "καθαρότητα". Αυτή είναι μια προσωπική εντύπωση, αλλά είναι κάτι που ένιωσα από τότε που μπήκα στη βιομηχανία ότι δεν μου αρέσει η παρουσία των εξαγωγών κλιματισμού στο ταμπλό οργάνων», εξηγεί ο Ogawa. «Τα παλιά χρόνια στην Ιαπωνία, τα τρένα είχαν ανεμιστήρες. Δεν μπορώ παρά να δω τα περιεχόμενα των αεραγωγών AC ως ακριβώς αυτό. Αλλά αν κοιτάξετε τους εσωτερικούς χώρους του σπιτιού, για παράδειγμα, όλα αυτά τα πράγματα είναι κρυμμένα σε κοινή θέα. Χρησιμοποιώντας αυτές τις βασικές ιδέες για τη σχεδίαση του Civic, εισήγαγα ένα μοτίβο κυψέλης σε όλο το ταμπλό για να δώσω φινίρισμα υψηλής ποιότητας αλλά και καθαρότητα σε όλο το εσωτερικό."
Μεγάλη εστίαση έχει δοθεί στη σχεδίαση ενός περιβάλλοντος που απαιτεί λίγη φυσική κίνηση από τους επιβάτες όταν κάθονται. Το σύστημα infotainment είναι τοποθετημένο στην περιφερειακή όψη του οδηγού, πράγμα που σημαίνει ότι για να ελέγξει τις πληροφορίες δεν χρειάζεται να κουνήσει το κεφάλι του – μειώνοντας τους περισπασμούς και το χρόνο που δεν κοιτάζει μπροστά, ενισχύοντας την ασφάλεια.
«Αυτή τη φορά κάναμε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση ανάπτυξης και από τα πρώτα στάδια επαληθεύσαμε δυναμικά το πλαίσιο όγκου και το ύψος του HMI. Εφαρμόσαμε διάφορες εναλλακτικές στο πραγματικό αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της Honda για να ελέγξουμε την εργονομική διάταξη και το ύψος του HMI. Πόσο εύκολο είναι να αλληλεπιδράσετε με τα χειριστήρια καθώς και να δείτε ποια ορατότητα θα ήταν καλή», εξηγεί ο Ogawa.
Το Civic έχει θέσει νέα σημεία αναφοράς από την κυκλοφορία του πριν από πενήντα χρόνια, πουλώντας περισσότερες από 27,5 εκατομμύρια μονάδες σε 170 χώρες. Η ενδέκατη γενιά έρχεται στην Ευρώπη το φθινόπωρο του 2022.